Netflix nu a oferit detalii despre viitoarele proiecte ale fostului cuplu prezidențial, dar a indicat că ar putea fi vorba despre o serie de dezbateri, reality show-uri, seriale și filme documentare sau chiar lungmetraje de ficțiune.
Soții Obama vor produce conținuturile prin intermediul companiei de producție Higher Ground Productions, pe care au înființat-o în acest scop.
„Sperăm să cultivăm și să ajutăm să se afirme vocile talentelor, surse de creativitate și de inspirație care promit mai multă compasiune și înțelegere între semeni”, a declarat Barack Obama – al 44-lea președinte al SUA (2009 – 2017) – potrivit aceluiași comunicat.
Potrivit The New York Times, care citează surse apropiate lui Barack Obama, fostul președinte american nu va folosi platforma ca instrument politic.
Tranzacția constituie o modalitate foarte bună de promovare pentru Netflix, care vrea să se poziționeze ca destinație naturală a creatorilor de conținuturi și nu ezită să aloce sume colosale în acest sens.
Nu a fost făcută publică valoarea tranzacției, însă presa de specialitate o compară cu alte două operațiuni majore recente ale Netflix.
Platforma a reușit să îi atragă pe producătorii de succes Ryan Murphy („Glee”, „The People vs O.J. Simpson”), căruia i-a oferit un cec de 300 de milioane de dolari pentru cinci ani, și Shonda Rhimes („Scandal”, „Grey’s Anatomy”, „How to Get Away with Murder”), care a primit suma de 100 de milioane de dolari pentru patru ani.
La începutul lunii martie 2017, publicația Financial Times a scris că Barack și Michelle Obama au semnat un contract cu Penguin Random House pentru publicarea memoriilor lor. Editura le-ar fi plătit peste 60 de milioane de dolari pentru drepturile asupra celor două volume de memorii.
Compania de divertisment americană Netflix a fost înființată în 1997, de Reed Hastings și Marc Randolph și este specializată în furnizarea de conținuturi în streaming și video-on-demand. În 2013, Netflix a început să producă și să distribuie online filme și seriale.
În prezent, platforma de streaming Netflix are aproximativ 125 de milioane de abonați în 190 de țări.